Skip to main content

ForumBey.com ForumBey.com

Beta

ForumBey.com'a hoş geldiniz!

Merhaba, Ziyaretçi! Ben Mini; size yardımcı olabilmek için buradayım. İçerik sağlayıcı paylaşım sitemize eriştiğiniz için çok mutluyuz. Giriş yaparak, birbirinden güzel içeriklerimizden kolaylıkla faydalanabilirsiniz. Kayıtlı değilseniz, hemen ücretsiz ve kolay bir şekilde kayıt olabilirsiniz. Sizi de ailemize bekliyoruz.

(Giriş yapmamış kullanıcılar tarafından görüntülenir.)

Türkiye'nin kral türkçe bloğu

Sitemizin kalite ve güvenliği açısından kopyala yapıştır konular (alıntı) yasaklanmıştır. Sevgili üyelerimize bildiririz. ( 03.01.2019 )

Fitness'a Yeni Başlayanların Yaptığı Hatalar

30-12-2018, Saat: 01:56
#1
Çevrimdışı
Merhaba,


Başlıktan da anlaşıldığı üzere spora yeni başlayan kişilerin yaptığı hataları gözlemlediğim kadarıyla yazacağım...




» Salonda ki antrenörün verdiği programı beğenmeyip kendi istediği şekilde çalışmak:

Yeni başlayanlardan gözlemlediğim üzere, antrenörün verdiği programda 3x10 yazıyorsa 4x20 yapma eğilimi var sebebi ise (genellikle yaza az kalması) zamanının çok olmadığından dolayı hızlı gelişmek istemesi. 



» Dinlenmek için kendine zaman ayırmamak:

Bunu bu sporu yapan herkes bilir ki, ilk başta off gün yapmak insana çok mantıksız gelir, yeterince gelişemeyeceğini düşünür. Bu yüzden off gün yapmaz, hatta evde şınav, mekik, barfiks gibi vücut ağırlığıyla yapılan hareketleri yapanı gördüm, duydum.



» Spor yapan herkesin az yemek yemesi gerektiği düşüncesi:

Spora başlayanlar televizyonda, dergilerde falan gördüğü klasik diyetisyen diyetleri uygulamaları büyük sorun oluşturmaktadır. Vücut geliştirme sporunu yapan kişi spor yapmadan bir kişiden daha fazla yemek yer.



» Fazla gelişeceğim korkusuyla ağır çalışmamak:


Fazla gelişmemek için ağır kaldırmıyorlar. İlk önce kasların gelişme kavramını açıklayalım. Gelişmek için kası antrenmanda tabiri caizse parçalamamız, yırtmamız gerekir ki sonrasında aldığımız proteinlerle tekrardan onarıp, geliştirelim. Ama bu gelişme çok yavaş olur. Ve birden kimse istemediği düzeye gelemez. 
Ağır çalışmayı da açıklayalım da sakatlık olmasın; hareketin formunu bozmadan kaldırabileceğiniz en fazla ağırlıkla çalışmaktır.



» Hızlı gelişeceğim düşüncesiyle ağır çalışmak:

Hızlı gelişmek isteyen kişiler hareketin formunu bozarak çok ağır çalışır. Bu durum ileri düzey sporcular için verimli olabilir, hareketin formunu kendini sakatlayacak kadar bozmazlar harekette cheating(hile) yaparlar.
Yanlış ve ağır çalışmanın getireceği sorunlar;
-Sakatlanma
-Orantısız gelişme
-Hareketten verim alamama.



» Set aralarında çok dinlenmek:

Evet set aralarında çok dinlenmek yapılan hatalardan birisidir. Özellikle arkadaş grubu olarak gelen kişiler set arasında sohbete dalıp 10 dakika konuşup sonra diğer seti yapmaları örnek verilebilir.
Amaca göre bu süre değişse de ideal dinlenme 45-60 saniye arasıdır. 



» İdeal vücuda ulaşıp bırakmak düşüncesi:

Herkesin bir ideali vardır. İstenilen vücuda ulaşıldığında spor yapmayı ve doğru beslenmeyi bırakanlar o vücudunu koruyamazlar. Ki bu düşüncede olan birçok kişi istediği vücuda ulaşamadan pes eder.



» Protein tozu kullanmaktan korkmak:

Yeni başlayanların ilk aylarda protein tozu kullanması gerekmez. Ama zamanı gelince tedirginlik duyarlar. Duyduğum sebepleri;
-Kısır yapar; kesinlikle böyle bir sorun olmaz arkadaşlar steroidlerle karıştırmayın protein tozlarını, steroidlerde bile %100 diye bir olasılık yoktur. Forum olarak steroidlere karşıyız. !!
-Fazla şişerim; protein tozları peynir altı suyundan yapılan bir ek besindir. Günlük protein ihtiyacımızı doğal yollardan karşılayamadığımız zaman, ihtiyacımızı karşılamak için kullanırız. Yani kullanıldığında kasları şişirme gibi bir durum söz konusu değildir. 



» Protein tozlarını yanlış kullanmak:

Protein tozlarını ana öğünler yerine kullanmak en büyük hatalardandır. Protein tozunun kullanmanın en önemli zamanı antrenmandan hemen sonradır. Ve ara öğünlerde kullanılabilir. Forumda detaylı bilgi var.



» Belli bir bölgeyi hedef almak:

En büyük hatalardan birisi de budur. Kişi en çok gelişmesini istediği yere yüklenir. Bacak çalışmayı genellikle istemez yeni başlayanlar sebebi ise bacağımı kim görecek ki... Unutmayın bu sporu kendimiz için yapıyoruz. Bacak çalışmamız üst vücudun daha hızlı gelişmesini sağlayacaktır. 



» Dinlenme günlerinde protein almamak:

Dinlenme günlerinde aldığımız protein çok önemlidir. Kaslar dinlenme günlerinde gelişir. Birçok kişi antrenmandan sonraki günde kaslarının çok ağrıdığını söyler. Bunun en iyi tedavisi yeterli proteini almak.



» Uyuma düzenini kuramamak:

Büyüme hormonu uyurken salgılanır. Bu yüzden 8-9 saat uyumamız lazım. Gece geç yatıp sabah erken kalkan bir kişi 5 saat uyumuşsa, öğlen vakti bir 4 saat daha uyuyayım diyip uyuması gereksizdir. Vücudun bütün dengesi alt üst olur.



» Yeterince ısınmamak:

Antrenmana başlamadan önce ısınmamak büyük sakatlıklara yol açar. Isınmamış vücutla idman tam verimli olamaz.



» Farklı ağırlıklar kullanmak:

Çoğu kişinin sağ kolu ve sol kolu arasında ölçü ve güç farkı vardır. Fakat bunu değerlendirerek bir kolla 7.5 kilo diğer kolla 5 kilo kaldırmak ölçü farkını daha da arttıracaktır. Örneğin concertation curl hareketinde bu hata çok yapılır.
Mükemmeli yakalamaya uğraş, o zaman başarı zaten seni kovalar

[Resim: forumbeysosyal.png]
admin

Hızlı Menü:

Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
Task